پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۳۴۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۶
در دنیای استارت اپ ها اتفاقات مختلفی به وقوع می پیوندد که هرکدام درس های عبرت آمیز و شگفت انگیزی را در خود دارد که تجربیات و اطلاعات منحصربفردی را در اختیار ما قرار می دهد در مطلب امروز به بررسی یکی از این استارتاپ های شکست خورده به نام Allmyapps که نکات بسیار جالب توجهی دارد خواهیم پرداخت.

شعارسال: استارت آپ Allmyapps توسط دو جوان فرانسوی در سال ۲۰۰۹ اغاز گردید ایده اولیه این استارتاپ بر اساس عدم وجود یک فروشگاه و اپ استور مشخص برای windows PC شکل گرفته بود این دو با هدف تبدیل شدن به "بزرگترین فروشگاه تولیدات نرم افزاری ویندوز” وارد عرصه کار شدند و مرحله نخست را با ۷۰ هزار یورو آورده شخصی به پیش بردند.

در مرحله اول شروع این استارتاپ توانست ۳۰,۰۰۰ کاربر و ۱ میلیون یورو درآمدبه سمت خود جلب کند. با توجه به موفقیت های بدست آمده بنیانگذاران استارتاپ Allmyapps تصمیم گرفتند تا با جذب افراد جدید تیم خود را گسترش دهند و نخستین نسخه اپ استور کامل ویندوزی خود را درسال ۲۰۱۱ وارد بازار نمودند و پس از آن طی ۳ مرحله اقدام به جذب سرمایه یک و نیم میلیون یورویی از طریق صندوق های خطر پذیر نمودند تا بتوانند کسب و کار جدید خود را سرپا نگه دارند و به فعالیت خود ادامه دهند اما این اتفاق نیفتاد و این دو مجبور شدند در سال ۲۰۱۴ به فعالیت خود در این استارتاپ پایان دهند و استارت اپ خود را به قیمت ۳۶۱ هزار یورو واگذار نمایند.

علل شکست Allmyapps

برای شکست این ایده نسبتا خوب دلایل بسیار وجود دارد که بطور مختصر به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

دلیل نخست عدم توفیق در متقاعد سازی شرکای کلیدی در عرضه محصولاتشان بر روی این پلتفرم بود.هیچ یک از شرکت های بزرگ تولید کننده نرم افزار برای ویندوز نظیر مایکروسافت و کاسپرسکی و نورتون حاضر به همکاری با آنها نشدند و این مسئله زمان و هزینه زیادی از تیم گرفت و با معرفی ویژگی اپ استور برای ویندوز ۸ عملا فرصت های جذب سرمایه برای این استارتاپ در ایالات متحده از بین رفت.

دلیل دوم شکست این استارتاپ را میتوان در تغییرات نابهنگام و بدون تحلیل دقیق وضعیت بازار دانست چنانکه بعد از عدم توفیق در روش قبلی به استراتژی تبدیل شدن به "دراپ باکس دنیای اپلیکیشن ها” روی آورد که این مسئله هم سودی برای این گروه در برنداشت و باعث از دست رفتن سرمایه گذاری های انجام شده گردید بگونه ای که بنیانگذاران مجبور شدند نیمی از تیم کاری خود را اخراج کنند و دوباره به سیاست کاری قبلی خود بازگشته و نسخه جدیدی از Allmyapps را در سال ۲۰۱۲ رونمایی کنند و رفته رفته بتوانند مشتریان بیشتری جدب و خود را از خطر ورشکستگی برهانند.

اما این پایان ماجرا نبود پس از رهایی از وضعیت بحرانی این تیم تصمیم به اجرای نقشه گسترش خود قبل از تثبیت موقعیت فعلی کرد که اقدام اشتباه سوم آنها بود. دراین بین با نابودی ۷۰ درصد از ترافیک اینترنتی این استارتاپ در اثر سیاست های کاری گوگل وضعیت این شرکت رو به وخامت نهاد و بنیان گذاران آن تصمبم به یافتن کانال ارتباطی جدیدی با مشتریان خود گفتند اما میزان درآمد حاصله از روش جدید به حدی نبود که بتواند شرکت را سرپا نگه دارد. با توجه به شرایط و وضعیت موجود بنیان گذاران تصمیم به فروش شرکت و دارایی های آن گرفتند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دیجی ناکو، تاریخ انتشار: 25آبان1396 ، کدخبر: 352842: www.diginaco.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین